Repeignez votre maison en Wi-Fi

Le système Wi-Fi pour toute la maison


  Expérience Deco
 

Vivre sa vie non stop

Deco est la solution Wi-Fi complète pour la maison qui inclut un haut niveau de sécurité. Il offre une connexion Wi-Fi rapide et ininterrompue à chaque pièce en exploitant les trois boitiers Wi-Fi AC1300 pour générer une couverture sur l'intégralité de la maison. Deco est également facile à configurer et à faire évoluer lorsque vous ajoutez de nouveaux appareils à votre domicile.

Système Deco

Routeur standard avec répéteur

Laissez Deco s'occuper de l'installation

Téléchargez l'application et laissez Deco trouver l'endroit optimal pour obtenir la meilleure couverture.

App à télécharger

 

Des caractéristiques à la pointe de la technologie

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

HomeCareTM

HomeCare permet à Deco d'être le système Wi-Fi le plus sûr du marché

Inclus avec HomecareTM

  • Contrôle Parental dernière génération avec accès Internet personnalisé

    Gère le contenu et l'accès Internet pour chaque appareil et chaque membre de la famille.

  • Antivirus intégré durant 3 ans (développé par Trend Micro)

    Protége tous vos appareils connectés sur votre réseau domestique contre les virus et malwares.

  • Rapports détaillés

    Chaque mois, un rapport récapitule la liste des connexions, contenus bloqués et menaces de sécurité.

  • Qualité de Service

    Gèrer la priorité des appareils et des appliccations selon vos besoins afin d'optimiser les performances réseau et  garantir le meilleur débit possible.

EN SAVOIR PLUS

Installation assistée

Deco vous aide à trouver le meilleur emplacement pour chaque boitier Deco.

Test de débit

Vérifier les débits en téléchargement et upload de votre réseau afin de maintenir les meilleures vitesse

ART (Adaptive Routing Technology)

Choisir automatiquement et en temps réel le chemin le plus direct et le plus efficace pour tous les appareils en se basant sur l'emplacement de chaque boitier Deco.

Parce que le Wi-Fi devrait toujours fonctionner

Deco est une solution Wi-Fi qui maintient votre réseau performant, peu importe la taille ou le type de construction de votre maison. Il crée un réseau Wi-Fi unifié afin que vous puissiez profiter d'une connexion identique lorsque vous vous déplacez dans votre maison.

M5

Le 1er système Wi-Fi complet avec une sécurité haut niveau.

 
BIENTOT DISPONIBLE
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 Caractéristiques Produit

TP-Link ARTTM
(Adaptive Routing Technology)

La meilleure connexion. A chaque instant. Dans chaque pièce.

ART choisit automatiquement le chemin le plus efficace pour tous les appareils de votre domicile en fonction de l'emplacement de chaque unité Deco. Peu importe où vous êtes, vous aurez toujours la meilleure connexion possible, via un seul et unique SSID (nom de réseau). Qu'il s'agisse de 2,4 GHz ou de 5 GHz, ART place vos appareils sur le bon groupe en fonction du type d''appareil et de ce que vous l'utilisez. Avec ART, vous êtes libre de vous déplacer d'une pièce à l'autre lorsque vous regardez, écoutez, surfez ou bien téléchargez grâce à cette connexion Wi-Fi unifiée.

 
  • Optimisation automatique du réseau Wi-Fi Deco
  • Connexion automatique sur le meilleur boitier Deco afin de garantir la meilleure connexion Web possible
 

TP-Link HomeCareTM

Wi-Fi et sécurité pour toute la maison.

HomeCare s'appuie sur Trend Micro pour protèger chaque appareil connecté à votre réseau de plus de 100 000 nouvelles menaces de sécurité par jour. AV-TEST, un institut de test indépendant, a classé cet antivirus en premier dans les catégories de protection, de performance et de facilité d'utilisation. Ce logiciel intégré à Deco traite près de huit milliards d'URL chaque jour peuvant affecter les appareils compatibles Wi-Fi tels que les ordinateurs, les smartphones, les serrures intelligentes et les caméras IP.

Lorsque de nouvelles URL malveillantes apparaissent, elles sont bloquées dans les 15 minutes. Un système de défense triphasé bloque les menaces malveillantes et les sites de phishing, apprend à cesser d'attaquer le trafic et à isoler les dispositifs infectés. Pour mieux protéger votre réseau contre les virus et les logiciels malveillants, Deco se met automatiquement à jour et fournit un contrôle parental puissant et facile à utiliser.

EN SAVOIR PLUS
  • 3 ans de HomeCare (antivirus) via Trend Micro
  • Un contrôle parental permettant de filtrer le contenu par groupes d'âge
  • Fixer les périodes d'utilisation autorisées pour chaque membre de la famille
  • Mettre en mode Pause Internet chaque fois que vous le souhaitez
  • Contrôlez votre réseau ou d'autres (avec votre permission) à distance
  • Rapport d'activité/connexion Internet
 

L'Application qui gère Deco depuis n'importe où

Faites fonctionner vos appareils à votre vitesse.

L'application mobile Deco va au-delà du Wi-Fi. L'application vous donne la possibilité de gérer les priorité entre les différents appareils affin d'optimiser les débits, le tout à partir de votre smartphone !

 
  • Priorisez les appareils et les applications pour des performances plus rapides
  • Partagez avec vos invités les informations sur le réseau Wi-Fi
  • Dépannage, test de débit et réalisation des diagnostics
  • Surveillez le trafic pour chaque appareil
 

Caractéristiques

Tout est dans les détails.

 
  • CPU Quad-core
  • Wi-Fi: 400 Mbps en 2.4 GHz + 867 Mbps en 5 GHz
  • 4 antennes internes par boitier Deco
  • 2 ports Gigabit par boitier Deco
  • 1 port USB Type-C
  • Compatible avec IPv6 (Internet Protocol version 6)
  • Dimensions boitier (Diamètre : 120 mm  x Hauteur: 38 mm)
  • Bluetooth 4.2

En comparaison

    Deco M5 Eero Luma Google WiFi

Caractéristiques

Wi-Fi

MU-MIMO        
Auto Path Selection        
AP Steering        
Band Steering        
Beamforming        
 
Facilité d'utilisation Mobile App        
Bluetooth Onboarding        
Location Assistant        
Speedtest        
Device List        
Easy Guest Wi-Fi Sharing        
 
Logiciel & Sécurité Network Scanning        
Router-based Antivirus     Cloud based  
Firewall Security        
QoS (By Device)        
QoS (By Application)        
Device Activity Report        
Parental Controls (Time Restrictive)        
Parental Controls (URL Filtering)        
Monthly Usage Reports        
Auto FW Update        
 

*Veuillez noter que ce tableau comparatif a été réalisé sur la base des informations disponivbles sur les brochures produits au 12/04/2017. Aucun test produit a été réalisé.

 

Commencer avec Deco

M5

Deco est le système Wi-Fi complet pour toute la maison qui grandit avec vous et tous vos appareils connectés à ce réseau unifié.

 
BIENTOT DISPONIBLE
 
 
 

Installation &
Système requis

Regarder la Vidéo

Pour ajouter de la puissance

Téléchargez l'application et laissez-la faire le travail pour trouver l'endroit le mieux adapté. Pas de câbles à tirer ou de compter jusqu'à 15, Deco vous guide pas à pas depuis la sortie des boitiers de leur emballage jusqu'à créer une réseau Wi-Fi unique.

Système requis:

  • Android 4.3 ou supérieur
  • iOS 8.0 ou supérieur
  • Bluetooth 4.0 ou supérieur
  1. 1 Application Deco disponible depuis Apple App Store et Google Play.
  2. 2 S'enregistrer via un ID TP-Link ID depuis l'application Deco .
  3. 3 Follow the instructions in the app to set up your primary Deco.

 

FAQs

Avant d'acheter

 
 

Qu'est-ce que Deco ?

Parfait pour les maisons à la recherche d'une couverture Wi-Fi maximale, rapide et simple à utiliser, Deco remplace astucieusement routeurs et répéteurs Wi-Fi via un système Wi-Fi intelligent composé de plusieurs boitiers travaillant ensemble de manière transparente. Deco maintient un seul réseau dans votre maison, de sorte que vous ne voyez qu'un seul nom de réseau et qu'un seul mot de passe. Il assure la meilleure connexion à tous vos appareils, même en passant d'une pièce à l'autre, que vous soyez en jeu, en streaming ou en navigation. En quelques minutes, l'application Deco intuitive vous guide à travers un processus d'installation facile qui permet à chaque unité d'être en service ainsi que tous vos appareils connectés. Deco vous offre la meilleure expérience Wi-Fi à domicile possible.

 

De combien de boitiers Deco ai-je besoin ? Sont-ils tous identiques ?

Le système Wi-Fi TP-Link Deco comprend trois boitiers Deco identiques qui peuvent être placées partout où vous avez besoin de Wi-Fi dans votre maison. Durant la configuration, vous choisirez un boitier Deco pour servir de périphérique principal. Il se connectera à votre modem pour permettre l'accès à Internet. À partir de là, les autres Deco supplémentaires peuvent être placées dans n'importe quelle pièce, et chaqu'uns d'eux détectera et configurera automatiquement les autres pour créer un système Wi-Fi fluide.

 

Bien que vous puissiez utiliser un seul Deco en tant que routeur autonome, Deco fonctionne mieux lorsque plusieurs boitiers fonctionnent ensemble dans le cadre d'un système. Le système Wi-Fi One Deco Whole-Home a une portée allant jusqu'à 400 mètres carrés, et la plupart des maisons bénéficieront de la meilleure configuration Deco avec seulement 3 boitiers. Pour une plus grande couverture, vous pouvez ajouter jusqu'à sept Deco aux trois du pack Deco M5, soit un total de 10 boitiers.

 

Combine de boitiers Deco puis-je avoir dans ma maison ?

Si vous avez une très grande maison ou un espace où vous voulez un Wi-Fi fluide, vous pouvez utiliser jusqu'à dix boitier sur le même réseau.

 

Combien d'appareils puis-je connecter à mon réseau Deco ?

Deco peut supporter 64 appareils dans des maisons tels que des produits IoT, TV connectées,  smartphones, tablettes et autres périphériques tels que les imprimantes Wi-Fi

 

Puis-je utiliser mon fournisseur Internet actuel ?

Actuellement, Deco prend en charge trois types de connexion Internet: PPPoE, Static IP et Dynamic IP. Cela signifie que Deco peut fonctionner avec la plupart des fournisseurs Internet

 

Deco peut-il remplacer mon modem ou mon routeur ?

Deco est conçu pour remplacer la plupart des routeurs à domicile. Si vous avez besoin d'un modem pour accéder à Internet, Deco doit être utilisé avec le modem existant.

 

Qu'est-ce qu'un modem ? Comment configurer Deco avec un modem existant ?

Un modem est un périphérique qui relie votre maison à Internet. Il existe trois types de modems.

  • Un modem DSL, qui possède une prise RJ11 pour se connecter à une ligne téléphonique standard.
  • Un modem câblé, qui offre un accès Internet haut débit via un câble.
  • Un modem routeur ou une passerelle, qui est une combinaison d'un modem et d'un routeur.
 

Si vous avez un modem DSL ou câblé, Deco sélectionnera le type de connexion pendant l'installation et vous demandera si l'entrée est nécessaire. Si vous n'avez pas de modem, vous pouvez accéder directement à Internet via une prise Ethernet.

 

Que dois-je faire si je veux utiliser Deco avec mon routeur existant ?

Si vous souhaitez utiliser Deco avec votre routeur existant, veuillez procéder de la façon suivante :

Définissez un nom de réseau différent (SSID) et un mot de passe de ceux de votre réseau actuel. Le déploiement de Deco avec le même SSID peut entraîner des problèmes techniques.

 

Si possible, désactivez le Wi-Fi de votre routeur. Vous aurez alors un seul SSID pour votre réseau entier, avec des interférences Wi-Fi minimales. Cela assurera une connexion Internet fiable et une itinérance fluide.

 

Si votre routeur est un périphérique combiné de votre ISP, consultez votre ISP pour obtenir des instructions sur la façon d'éteindre ses capacités Wi-Fi. Votre ISP peut également avoir des instructions sur la façon de configurer l'appareil en mode pont.

 

Quelles sont les fonctionnalités prises en charge par Deco ?

Actuellement, Deco prend en charge UPnP, IPv6, VPN Passthrough, IGMP Proxy et espionnage et plus encore. Vous pouvez trouver plus de fonctionnalités dans l'application Deco.

 

Deco sera t-il prochainement commercialisé ?

Il sera disponible en France en juin prochain.

Lorsque vous allez le configurer

 
 

Combien installé mon Deco? Regarder la vidéo

Make sure your Android or iOS device has access to the internet through cellular data or Wi-Fi, then follow these steps:

  • Download the Deco app from the App Store or Google Play.
  • Sign up for a TP-Link ID in the Deco app.
  • Follow the instructions in the app to set up your primary Deco unit.
  • Continue following the instructions to add additional Deco units to your network.
  • Connect your wireless devices to your Deco network and enjoy!
 

Which wireless devices can I use to set up and manage my Deco network?

iOS and Android devices are supported. They must support Bluetooth 4.0 or later.

 

Requirements:

iOS 8.0 or later; Android 4.3 or later

 

Do I need internet access when setting up Deco for the first time?

Yes, internet access is needed to download the app and for the initial login or sign up process. After you login, internet access is no longer needed.

 

What’s a TP-Link ID?

A TP-Link ID allows you to manage your home network and devices with a single account, using apps such as Tether, Kasa and Deco. With a TP-Link ID, remembering endless usernames and passwords is a thing of the past. Create one now with your email address to start enjoying Deco.

 

Why does TP-Link require my email address?

Your email address will be used for:

  • Verifying your account.
  • Resetting your password
  • Remote management of your Deco network
 

Why am I unable to sign up?

This may be caused by several things. Please check to make sure:

  • You have access to the internet.
  • You have entered a valid email address and password.
 

The email address you entered may have been registered already. Try logging in.

 

What if I forget the password for my TP-Link ID?

On the login page, click Forgot Password and follow the instructions to reset your password.

 

How can I change the email address bound to my TP-Link ID?

You can change the email address bound to your TP-Link ID when your account is logged in. Swipe right from the left edge, go to Account > Email and enter the password for your TP-Link ID. Follow the instructions to change your email address.

 

What’s the difference between an owner account and a manager account?

Each Deco has only one owner with full authority to manage the network, including adding or removing manager accounts.

 

The owner can assign up to eight manager accounts for a single Deco network. Managers can also remove themselves from the Deco network, but cannot add or delete Deco units.

 

Can multiple accounts manage a Deco network at the same time?

Currently, only one account may be logged into the Deco app at a time. If you log in while another account is already being used to manage the network, the new account will kick out the old one.

 

How can I find a suitable spot for my Deco?

Placing your Deco units is an important step towards enjoying fast, reliable Wi-Fi. The Deco app will guide you to finding the best spots to place your Deco units by detecting and analyzing the signal strength and link rate between Deco units.

 

What should I do if an additional Deco fails to be detected?

Try the following:

  • Make sure your Deco unit is powered on and the LED is pulsing blue.
  • Move your smartphone closer to the Deco unit you’re trying to add.
  • Reset your Deco unit by pressing the RESET button until the LED is yellow.
 

What should I do if synchronization fails when adding a Deco?

This may be caused by unstable communication between Deco units. Please try again. Try resetting your Deco unit or placing it closer to the primary Deco unit for stronger signal strength.

 

How can I change the network name (SSID) and password?

Tap the Menu button in the bottom right corner of the Deco app and then tap Wi-Fi Settings. You can change the SSID and password of both your main network and guest network.

 

Can I manage my Deco network remotely?

Sure! After successfully binding Deco units to a TP-Link ID, users can manage a Deco network even when they are out and about via the Deco app on their smartphone or tablet.

 

What should I do if I cannot remotely manage my Deco network?

1) We couldn’t find Deco.

If you cannot find your Deco network and you are away, please ask a family member to make sure that the Deco is powered on and connected to the modem (if there is one) properly via an Ethernet cable. The LEDs should be lit. If not, power off and then power on your cable modem to reset your internet connection. If that doesn’t work, restart your primary Deco unit.

 

2) Something is wrong with your wireless device.

Verify that your mobile device is connected to the internet. If the internet is unavailable, go to Settings on your wireless device and connect to the internet using either cellular data or a Wi-Fi connection.

 

Deco app Dashboard explanation.

When you have logged into the Deco app and set up your Deco units, the Dashboard page will be displayed.

 

At the top of the Dashboard is the network state, where you can find Deco units and their locations. Tap the icon to view detailed information about a Deco unit, or to remove it from the network.

 
  • Click Add to expand your Deco network.
  • The Speedtest results are located in the middle of the screen. Use it to check current upload and download speeds provided by your ISP.
  • You can find devices connected to the network near the bottom of the screen. Tap to view detailed information for each device.
  • At the bottom right corner is the Menu icon. Tap it and to set up Parental Controls, QoS and other features.

The Message Center is presented in the top right corner as an envelope and provides notifications about new devices, Deco updates, monthly reports and more.

If Something Goes Wrong

 
 

There’s something wrong with my primary Deco unit.

Both primary and extension Deco units have pulsing red LEDs, check if Ethernet cable is properly connected to the modem. Then power off and on the modem, wait for 2-3 minutes until the Deco LEDs turn back to solid green.

 

Double-check your PPPoE account. If you’re using a PPPoE connection, verify your username and password are correct.

 

Power off and on your Deco Whole-Home Wi-Fi System.

 

There’s something wrong with my extension Deco units.

  • Restart the extension Deco unit.
  • Find a closer location. If the primary Deco unit has solid green LED but the extension Deco unit is pulsing red, please move it closer to the primary Deco unit.
  • Delete and add it again through the Deco app.

If the problem persists, please contact our technical support team.

 

There’s something wrong with the Deco app.

  • Make sure your wireless device has internet access, either with cellular data or Wi-Fi.
  • Exit the Deco app and then launch it again.
  • Make sure you log in using your TP-Link ID. You can also try logging out of your TP-Link ID and then logging back in.
  • Make sure you’re always using the latest version of the Deco app to the latest version.
  • If the problem persists, you can try uninstalling the Deco app and then reinstalling it, and powering your smartphone or tablet off and then on again.

Further Assistance

 
 

How can I reset or reboot my Deco Whole-Home Wi-Fi System?

You can conveniently reset or reboot your Deco Whole-Home Wi-Fi System physically or through the Deco app.

 

Reset a Deco unit:

From the Dashboard in the Deco app, tap the Deco unit that you want to reset, and then tap the button in the top right corner. Click Remove to reset the Deco unit. Alternatively, you can press the Reset button on the bottom of the Deco unit to reset it.

Tip: If you would like to reset all Deco units via the Deco app, it is better to remove the expansion units first and primary unit last.

 

Reboot your Deco unit:

Tap a Deco unit that you want to reboot on the Dashboard in the Deco app, and then tap the button in the top right corner. Click Reboot to reboot the Deco unit. Alternatively, you can unplug the Deco unit and then plug it in again to reboot it.

 

What kind of messages will the Deco app send me?

The Message Center will allow you to view important messages which can be accessed anytime by tapping the Message Center button in the top right corner of the app. Three types of messages will be sent: new device, firmware update, and monthly report.

 

Can I modify the notification settings?

Yes. From the Menu, tap Advanced and select Notifications. Enable or disable notification types as desired.

 

What is a guest network?

A guest network allows visitors in your home to use the internet without needing to connect to your private network. Wireless devices connected to a guest network have no access to resources shared on the main network so that the security and privacy of the main network are guaranteed.

 

How can I enable a guest network and share it with others?

Tap the Menu button in the bottom right corner of the Deco app and then tap Wi-Fi Settings. Toggle on the Guest Network to enable it. Tap the Share button in the top right corner or just shake your wireless device and choose Guest Network to share it via SMS or email.

 

You can share your main network with others in the same way.

 

How do I run a speed test?

Simply tap the Speedtest section to run a test. The latest test result is shown on your dashboard. The result reflects the rate at which data is downloaded and uploaded. Moreover, the Deco app displays comments on your internet speed rate.

 

Please note that the test result is affected by various factors such as distance, network traffic, etc.

 

Can I turn off the LED at night?

Yes. Tap LED Control from the Advanced Menu. Toggle on Night Mode and specify the period when you sleep. The LED will automatically turn off during the selected period.

 

What do the different LED colors mean?

Please refer to the following table to check your LED status.

 

Color Description

Solid Yellow — The Deco unit is starting up.

Pulsing blue — The Deco unit is ready for setup.

Solid blue — The Deco unit is in setup process.

Solid green — The Deco unit is connected to internet and working properly.

Red — Something’s gone wrong. Check the Deco app for details.

 

How can I update the Deco firmware and why should I update it?

When an updated version is available, your message center will send a notification in the Deco app. All you have to do is allow the upgrade. Alternatively, tap Update Deco from the Menu. If there is a new version, tap Update to start.

 

An up-to-date software version provides better, more stable network performance, so we highly recommended always updating Deco to the latest firmware version.

 

Can my printer join a Deco network?

The Deco Whole-Home Wi-Fi System allows you to add a network printer.

 

If your printer has an Ethernet port, connect it to any Deco’s LAN port.

 

If you want to connect printer wirelessly, make sure it supports WPA2 encryption. Use the printer’s management software to manually connect it to the Deco network. If you are unsure how to do so, please contact your printer’s manufacturer.

 

What does Deco’s Quality of Service (QoS) do?

Quality of Service (QoS) allows you to prioritize the online activities that are most important to users on your Deco network. Five predefined settings (Standard, Gaming, Streaming, Surfing and Chatting) are available, along with a Custom mode where you can define your unique priority settings. Greater bandwidth is allocated to the online activities you prioritize, so even when there is heavy traffic on the Deco network you can continue doing what you enjoy most. For example, if you are gaming online with friends and are concerned about experiencing lag, you can use the main menu of the Deco app to go to QoS and tap the Gaming preset.

 

Device QoS allows you to prioritize the device that is most important to you.

You can set a high-priority time during which the bandwidth for a device is guaranteed. For example, if you are using your laptop for an important video conference and want to avoid a dropped call, you can set your laptop as high-priority during the time of your video conference.

 

Can I enable both online activity and device QoS at the same time? Which one has a higher priority?

The Deco app allows you to enable both at the same time. However, please note that, if the settings conflict, activity QoS takes priority over individual devices.

 

What are Deco’s Parental Controls?

Parental Controls allow you to filter online content for your children, control when they can access the internet, restrict the total time they spend online each day and track the websites they visit and apps they use.

 

How do I filter online content for my children?

Parental Controls allow you to group children’s devices into different filter levels determined by age: Child, Pre-Teen, Teen and Adult. Categories that are inappropriate for the corresponding age group are blocked. You can also select additional categories to block for each age group, and block specific websites and apps you don’t want children to have access to on their devices.

 

Can I set limits on the time my children spend online?

Yes. Use Parental Controls to set daily limits on the total amount of time children can spend online each day. Additionally, you can stop them from accessing the internet between specified times. For example, you can stop children from accessing the internet on their devices while doing homework or after bedtime.

 

What’s included in Deco’s Antivirus?

Deco’s security system consists of three parts.

 

Malicious Content Filter: Blocks malicious websites that are listed in Trend Micro’s database to ensure you can safely surf the net.

 

Intrusion Prevention System: Protects your network against external attacks and eliminates vulnerabilities.

 

Infected Device Quarantine: Prevents infected devices from sending sensitive information or security threats to devices outside your network.

Get Support